Terra incognitaTerra incognitaTerra incognitaTerra incognitaTerra incognita

Terra incognita Terra incognita Terra incognita Terra incognita

28 april 2011

Grönsak

Mina krukväxter dör.
Jag borde vattna dom... men min ångest gör mig till en grönsak.
En grönsak som befinner sig i ett totalt vakum.
Ett vakum man inte kan andas i för luften är för torr.
Det kanske är därför växterna dör? Men vad vet jag, jag är ju bara en grönsak.
Det känns som om jag har huvudet i micron, fötterna i kylen och mitt hjärta i grytan som puttrar på spisen.
Jag vill men jag kan inte...
jag är en grönsak...
Jag har inga ben,ingen hjärna den är i micron, jag kan inte älska mitt hjärta kokar bort.
Jag vill men jag kan inte. jag kan men jag vil inte
Varför har just jag förvandlats till en grönsak?


shitt jag skrev
2007-10-02

1 kommentar:

  1. Bästa inlägget här!! Ärligast och djupast. Det är så jag vill ha dig. Då är du mest du.. Ärlig, djup och gjord av den mest finslipade, glänsande hårda sten. En mjuk sten, som ständigt är i rörelse och rör sig snabbare än ljuset om den vill, och det vill den väl?

    ~ P

    SvaraRadera