Terra incognitaTerra incognitaTerra incognitaTerra incognitaTerra incognita

Terra incognita Terra incognita Terra incognita Terra incognita

4 juli 2013

Fel buss.

 
Ibland vet jag inte riktigt vart jag är på väg, bokstavligt talat alltså. Helt plötsligt är jag på 17 bussen helt utan anledning faktiskt.  Ibland saknar jag vänner som varit mig nära. Vissa dagar blir det nästan outhärdligt att vara på både fel buss och sakna en svunnen tid. En vän. En tid, då vi var mycket yngre. En tid då allt var så oförglömligt.
 
 
 
Det som är gott nog åt dig, borde vara gott nog för mig. Det är det inte.  Alltid på fel buss. Som en förbannelse, som ett straff, som om det skulle vara mitt öde att bara sitta och åka åt fel håll. Har nästan slutat bry mig, men bara nästan. Du kan fortfarande rädda mig om du vill, men det vill du inte.
/k
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar